sâmbătă, 16 iunie 2012

De ce iubesc Romania

                   Salutare tuturor.Dupa o lunga perioada de timp m-am gandit sa revin pe aest blog,la sfarsitul unui an care mi-a adus mai mult dezamagiri,decat succese si in care timpul meu liber a inceput sa fie din ce in ce mai mic,motiv  pentru care am renuntat si sa mai postez pe blog.Si cum altfel puteam sa revin decat cu un articol special de 1 decembrie,ziua nationala a Romaniei si sa va spun prin intermediul acestui articol la multi ani tuturor romanilor,de oriunde.
                   Dar sa nu mai lungim aceasta introducere plictisitoare si sa trecem la continutul acestui articol mai vechi,dar care,cu cateva imbunatatiri,se potriveste perfect in contextul zilei de astazi.
                  Toti romanii ,fie ca recunoastem fie ca nu,ne iubim tara pentru un anumit motiv.De cate ori nu ati fost intrebati daca va iubiti tara si de ce?De cate ori nu ati raspuns cu aceleasi clişee :"Aici m-am nascut","Aici am crescut"?Ei bine in acest articol am hotarat sa va marturisesc de ce imi iubesc tara si o sa raspund la aceasta intrebare chiar folosind acele clişee,dar tratandu-le intr-o maniera personala.

De ce imi iubesc tara?

                    1.Imi iubesc tara pentru ca aici m-am nascut si  tot aici am aflat ca venirea mea pe lume nu a insemnat o bucurie pentru tara  prin faptul ca populatia mai crestea cu un membru,ci  a insemnat  inca un membru pe lista celor care cheltuie banii statului prin primirea de alocatii.Cu toate astea iubesc Romania pentru ca aici m-am nascut,in tara in care avortul este incurajat mai mult decat nasterea.
                    2.Imi iubesc tara pentru ca aici am facut primii pasi.Cu timpul am aflat ca pasii mei erau microscopici in comparatie cu pasii pe care alte state ii  faceau  spre evolutie lasand in urma o Romanie obisnuita sa   traiasca in trecut.
                    3.Imi iubesc tara pentru a aici am crescut,dar tot aici am aflat ca daca as fi crescut in alta tara posibilitatile mele de dezvoltare erau mult mai bune.
                    4.Imi iubesc tara pentru ca aici am reusit sa-mi fac prieteni care intotdeauna au tinut sa imi aminteasca ca au parintii plecati in strainatate  si ca abia asteapta sa  paraseasca si ei Romania.
                    5.Iubesc Romania pentru ca aici am auzit cea mai buna muzica.Intamplator versurile acelor melodii imi spuneau "Romania trezeste-te" si "Nu,nu,nu ne-a nascut in locul potrivit".
                    6..Iubesc Romania pentru ca aici am fost la scoala,unde am intalnit persoane cu ani de studii si  cunostinte vaste in diverse domenii,profesorii.De la ei am aflat cat valoreaza pentru statul roman astfel de oameni si ce salarii iau acestia pentru a impartasi cunostintele cu  noi,elevii.Prin intermediul lor am aflat ca Romania nu da doi bani pe oamenii cu studii ci mai degraba pare sa isi doreasca sa bata alt record pe plan mondial:tara cu cele mai multe persoane analfabete.
                        Tot la scoala am aflat prin intermediul unor obiecte de ce mai iubesc Romania.Geografia mi-a aratat cat de dezvoltate sunt celelalte tari,cat de mult exporta acestea,cate autostrazi au si ce are unic fiecare tara in parte.Cel mai mult m-am bucurat cand am aflat ca si Romania are ceva ce o deosebeste si anume faptul ca nu avem nimic din cea ce au celelalte state.La romana am invatat ca Dictionarul ortoepic ortografic si morfologic(DOOM)a suferit modificari drastice prin care greselile analfabetilor de acum cativa ani sunt considerate acum variante corecte de scriere si pronuntare,iar cuvintele imprumutate din alte limbi au fost introduse in limba noastra asa cum sunt,fara a mai suferi modificari("Romania este tara in care romana se vorbeste in doua limbi").
                        7.Iubesc Romania pentru ca am crescut auzind mereu in jurul meu cuvantul performanta.Din pacate pe la 7-8 ani am inteles ce este aceasta si totodata am aflat ca era un cuvant care tinea de trecut si ca atunci cand eu m-am nascut lumea inca isi mai amintea de ea.Eu inca astept momentul in care acest cuvant sa fie din nou pe buzele tuturor romanilor.
                         8.Iubesc Romania pentru ca aici,in jurul anului 2005 am cunoscut beneficiile tehnologiei,am descoperit calculatorul,telefonul mobil si internetul,iar prin intermediul lor am aflat cat de tarziu au ajuns aceste lucruri in Romania.
                        9.Iubesc Romania pentru ca am avut norocul sa ma nasc dupa '89,sa traiesc intr-o Romanie libera,in care toata lumea poate face ce vrea fara sa fie constransa,in care oricine e liber sa te jigneasca,sa fure,sa te bata(chiar in plina strada),sa te omoare,dar nu ai voie sa faci emisiuni de divertisment in care sa critici anumite personalitati si nici sa creezi piese de teatru al caror nume sa sugereze ceva(ex:"Blonda,Chiorul si Piticul")
                    10.Iubesc Romania pentru ca aici am de gand sa urmez o facultate de jurnalism,sa profesez in acest domeniu si sa ma bucur de ceea ce inseamna libertatea presei,adica acea libertate de care o sa ma bucur la iesirea din puscarie,unde intrasem pentru scrierea unui articol care supara pe cineva important
(bineinteles a fost o gluma).
                     11.Imi iubesc tara pentru ca avem si noi un brand national,Dracula,pe care bineinteles nu noi l-am inventat deci,de ce ar trebui sa il valorificam?Mai mult de atat,toata lumea a auzit de Transilvania,dar nimeni nu stie ca aceasta se afla in Romania.De fapt,oficial este a Romaniei doar de 100 de ani si dupa ce altii au murit pentru ea,unii,din zilele noastre,ar vrea sa scape de ea,probabil vor sa primeasca ajutor social de la UE si nu pot din cauza ca au prea multe teritorii in posesie.
                      12.Toata lumea a auzit de Gica Hagi,Nadia Comaneci  si Ilie Nastase,motiv sa ne mandrim si bineinteles sa ne promovam tara prin spoturi publicitare in care doar ei apar.Cu sigurata este mult mai ieftin decat sa investim in noi talente care sa faca Romania cunoscuta.
                      13.Cum sa nu iubesti Romania,cand avem cele mai frumoase peisaje naturale pe care strainii le privesc cu admiratie,dar pe care ,din nou,nu le valorificam pentru ca noua ni se par lucruri banale:muntii-pustietate,oi  si ciobani,marea-alge,namol,drogati si rock-eri,Dunarea,o apa oarecare,Maramures - un loc in care oamenii nu sunt in pas cu moda etc.
                     14.Bineinteles nu puteam sa omit faptul ca toata Europa ne conoaste.Din pacate   strainii nu reusesc sa ne tina minte numele asa ca au gasit unul pe cate il tin minte si care in viziunea lor nu difera de loc de roman.Ce sa fie ,ce sa fie:bineinteles "tigan".
                     15.Si cum astazi este ziua Romaniei,nu puteam sa uit ca imi iubesc tara pentru faptul ca romanii  au constiinta istorica.Intotdeauna o sa ne amintim de faptele vitejesti ale romanilor,care s-au luptat cu multi dusmani,in mare parte cu turcii(Serios,romanii sunt in stare sa spuna ca si dacii s-au batut cu turcii.De fapt noi si in ziua de astazi inca ne batem cu turcii Romania-Turcia,Vaslui-Fenerbahce,CFR Cluj-Galatasaray,Kanal D-PRO TV.)Dar de ce s-au batut romanii cu turcii?Bineinteles,ca sa aiba dupa ce sa construiasca Stefan cel Mare biserici,ca doar nu pentru libertate.De ce Stefan cel Mare?Pentru ca e printre putinii conducatori pe care ii cunoastem.Din istoria pe care majoritatea romanilor o stiu tara noastra a fost condusa timp de 2000 de ani doar de Stefan cel Mare,Mihai Viteazul,Vlad Tepes,Al Ioan Cuza,Ceausescu si poate Eminescu cate un pic.Ce dovada de longevitate!
                          Cu toate astea avem o zi nationala,1Decembrie.Ce sarbatorim pe 1 Decembrie?E zi libera ce mai conteaza,pana la urma asta e cea mai mare sarbatoare a romanului,ziua libera.Dar, cred ca  ar trebui totusi sa mutam ziua nationala mai in timpul verii,pentru ca iarna nu se poate face gratar la marginea padurii: se raceste micu,ne ingheata berea in mana si mai ingheata si  semintele pe buze.
                     Iti multumesc Romania pentru toate aceste lucruri si pentru ca esti singura tara din Europa in care verbul a trai nu se poate conjuga decat la conditional optativ de cele mai multe ori in sintagma preferata a unuia din cei mai "importanti"(si chiar cred ca am dreptul sa pun acest cuvant intre ghilimele) oameni  din Romania, "as trai bine".
                   
                      Cam atat  cu acest articol,sper sa va placa si sa va faca sa va ganditi mai bine la tot ce am scris in el.Eu inca cred ca se mai poate schimba ceva la aceasta tara ,dar pana atunci este mult de munca.
                       Va astept cu comentarii si pareri si va rog  sa distribuiti acest articol si blogul cat mai multor persoane atat pe facebook cat si pe messenger.Va multumesc anticipat!

Un comentariu:

  1. Buun Iulian!
    Dar ai grija sa mai dai cateva lamuriri, unii vor crede ca articolul tau suna mai mult a critica, desi eu am inteles mesajul tau.Ca sa rezolvam niste probleme intai trebuie sa acceptam ca ele exista, nu sa mimam o fericire falsa de conjunctura, sa declaram ca suntem mandri ca suntem romani, dar sa nu stim nimic despre Romania.
    Scrie, schimbarile incep cu noi insine!

    RăspundețiȘtergere